utorok 19. júla 2011

Prečo fotogrametria


Prečo mám tak v obľube fotogrametriu? Dalo by sa povedať, životom ma postretalo množstvo cestičiek, ktoré k nej smerovali. Najväčšou bol, asi môj otec, ktorého tiež nenechala na pokoji, súdim podľa zachovaných konvergentných snímok totožného územia snímkovaného z koncov  základnice, síce skôr v tej analógovej podobe spracovania, čo bolo spôsobené zrejme dobou. Postupne prichádzali prvé letecké snímky a moja túžba ich vyhodnocovania, len matne si spomínam na počítanie prvkov vonkajšej orientácie v Aerosys-e samozrejme metódou pokus-omyl, postupné stretanie rôznych programov na spracovanie pozemných snímok, teda blízku fotogrametriu, ktorej sa chcem venovať aj v tomto príspevku.

Prezeraním starších fotiek som natrafil na dve takmer totožné, v tomto prípade je podstatné to slovo takmer a to rôzne stanovisko fotoaparátu. Však porovnajte sami :


Podľa názvu a tiež z exif-u možno zistiť, že dátum fotiek sa nezhoduje, čo nie je pre fotogrametrické spracovanie práve najvhodnejšie, nie len v prípade ostrých tieňov, ale najmä v zmene nestatických prvkov. Tým chcem poukázať na fakt, že aj v prípade menej kvalitných podkladov je možné dosiahnuť uspokojivé výsledky, vďaka neskutočne prepracovaným programom.
Síce anaglyfov na internete najdeme stovky, ale aj tak som si nemohol pomôcť.

Výsledkom pár kliknutí myšou a trochu času ( 2-3 minúty  pri pár stoviek tisíc počítaných bodov), veľmi zjednodušený 3D model kvôli zobrazeniu v Google Earth.



Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára